X

Müşteri Paneli

Şifremi Unuttum! Giriş Yap

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap Oluştur!

SEO Olgunluk: Müşteri ve Ajans Yeteneklerini Değerlendirmek

SEO müşterinizin olgunluğunu nasıl teşhis edeceksiniz ? Duygusal olgunluğu kastetmiyorum. SEO yetenekleri, işlerini yapma yetenekleri ve organizasyonel arama programı olgunluğu ile ilgili olgunluk anlamına geliyor. Artık bir müşteri bizimle bir sözleşme imzaladığında, bilgili olduklarını, motive olduklarını, arama işini yapmak için satın aldıklarını varsayıyoruz.

Bu yüzden tüm bu önerileri kucağına döküyoruz ve tam hızda ilerliyoruz. Ama sonra engelleyicilere vurmaya başladığımızda şaşırırız ve iş yapılmaz hale gelmekte olduğunu gördüm. Arama endüstrisindeki 140'dan fazla meslektaşımla anket yaptım ve iş için düşük önceliklendirme ve satın alma, geliştiriciler için sınırlı teknik kaynaklar ya da reklam yazarları için bütçeleme, düşük savunuculuk, yüksek ciro ve herhangi bir sayı gibi engelleyicilerle karşılaştıklarını bildirdiler.

Sadece sorunları sormadım. Çözümleri sordum ve bundan çıkan araçlardan biri, müşterinin olgunluğunu teşhis etme kabiliyetiydi. Dolayısıyla, bir olgunluk modelinin bir kurumun bir uygulamada sürekli olarak evrimleşme kabiliyetini değerlendirmek amaçlanmıştır. Buradaki amaç, bugün nerede durduklarını, nereye gitmek istediklerini ve oraya ulaşmak için atılacak adımları anlamaktır.


SEO yetenekleri matrisi

Önce SEO yetenekleri hakkında konuşalım, işi yapabilmek için teknik yetenek.

Zararlı

Ölçeğin alt ucunda, bir müşteri, spam'den, modası geçmiş veya zararlı SEO uygulamalarından yararlanıyor.

Taktik

Oradan taktik alabiliriz. Bazı süper temel SEO'lar yapıyorlar, başlık etiketlerini ve meta açıklama etiketlerini düşünürler, ancak burada hiçbir şeyden kuşkulanma meydana gelmez ve ama stratejik ya da marka hedefleriyle uyumlu değildir.

Stratejik

Oradan, marka stratejik aşamaya geçiyor. Çalışmayı hedeflere göre hizalamaya başlıyorlar. Biraz daha arama meraklısı olmaya başlıyorlar. Eserlerin ve metasların ötesine geçiyorlar, ve onlar iş ile daha çok ilgileniyorlar. Burada iyi şeyler olsa da, bu çok gelişmiş değil ve hala diğer disiplinlerden oldukça sessiz olma eğilimindedir.

Uygulama

Oradan, organizasyon bir uygulamaya geçebilir. Arama burada bir yaşam biçimi olmaya başlıyor. İşlerinde çok daha gelişmiş oluyorlar. Bu farklı kanallar arasındaki noktaları birleştirmeye başlıyorlar. Arama stratejilerini kullanmak için verileri daha akıllıca kullanıyorlar.

Kültür

Sonra oradan belki de SEO yetenekleri için bir kültür seviyesinde. Bu yüzden burada arama pazarlama DNA'sının bir parçası olmaya başlıyor. Uygulamalar arasında bütünleşiyorlar. Sonunu yapıyorlar. SEO uygulamalarını test ediyor, yenilik yapıyor ve geliştiriyorlar ve bir sonraki büyük şeyi arıyorlar. Fakat bu gruplar endüstri geliştikçe sürekli olarak evrim geçirmelerinin gerektiğini biliyorlar. Bu yüzden tüm SEO programlarına bakmalıyız bu sayede müşterinin haritada nereye gittiğini anlayacağız.

✓ Veriye dayalı

Aslında onu birkaç parçaya ayırıyoruz. İlk olarak, veriye dayalı. Organizasyon gerçekten akıllı pazarlama kararları vermek için bile bilgi ve analitik kullanıyor ve diğer kaynaklarla birleştiriyor mu?

For İçerik için SEO

Sıradaki içerik. İçerik için hiç SEO yapıyorlar mı? Bazı SEO temellerini uyguluyorlar, ancak sadece yayın sırasında ve sonrasında mı? Yoksa editör takvimlerini sosyal dinleme veya web analizi gibi diğer veri girişleriyle birlikte gerçekte sürmek için arama verilerini mi kullanıyorlar?

✓ Hareketlilik

Hiç mobil deneyimi yok mu, yoksa tamamen duyarlı ve teknik olarak mobil uyumlu bir siteye sahipler mi, ancak bu mobil optimizasyona daha fazla yatırım yapmıyorlar mı? Yoksa tamamen mobil ilk düşünce mi? Mobil kullanıcıları için sürekli olarak kullanılabilirlik, hız ve içerikte yineleme ve iyileştirme yapıyorlar mı?

✓ Teknik yetenek

işte Bunun ötesinde, teknik olarak ne kadar anlayışlı olduklarına bakabiliriz. Çok fazla kırılmış şeyleri var mı, yoksa teknik sağlıklarını ve erişilebilirliklerini takip ediyorlar mı?

✓ Sayfa içi / sayfa dışı SEO

On-sayfa SEO, off-sayfa SEO sınırlı veya gelişmiş mi?

Channels Kanallar arasında entegrasyon

Kanallar arasında entegre oluyorlar ve bir siloda arama yapmıyorlar mı?

#New Yeni teknolojiyi benimsemek

Arama yapmakla ilgili yeni teknolojiyi benimsiyorlar mı? Bazı müşterilerin bunun için çok yüksek bir beklentisi var, ama halen parlak nesnenin peşinden koşmuyorlar. Klişelerdeler.

Bazılarının ise yüksek bir iştahı ve risklere karşı yüksek bir toleransı vardır ve arama programlarıyla ilgili olarak yatırım yapacakları yeni teknolojiler hakkında zor seçimler yaparlar. Ayrıca bu olgunluk modelini özelleştirmek ve yerel arama veya uluslararası arama veya e-ticaret gibi şeyler de dahil etmek isteyebilirsiniz. Bu, bir müşteri için hangi projelerin başlayacağını seçme konusunda çok iyi bir iştir, ancak işimizin neden uygulamaya konulmadığının özüne gerçekten ulaşamamaktadır.


Organizasyonel Arama Olgunluk matrisi

İkinci bir olgunluk modeli geliştirdim ve bu daha geleneksel ve diğer endüstrilerde de görüyorsunuz. Ancak bu, organizasyon içindeki arama programına odaklanır. Bu yumuşak örgütsel bir çalışmadır.

✓ İnsanlar

Bu insanlar. Organizasyon içinde veya kapsamlarında gerekli yetenekleri var mı? Bu sadece SEO'lar anlamına gelmeyebilir. Bu, içerik ve geliştirme ihtiyaçları için uygun bir şekilde değerlendiriliyorlar mı?

✓ Süreç

Süreç hakkında ne? Aslında, aramanın dahil edilmesi için tanımlanmış ve sürekli gelişen bir süreç kullanıyorlar mı? Şimdi bir başlık etiketi uygulamak için adım adım en iyi uygulamaları kastetmiyorum. Bu talimatlar ya da öğretici değildir. Bu, organik arama uzmanlarını doğru projelere doğru anlarda dahil etmek için bir süreçtir.

✓ Planlama

Planlamaya ne dersin? Müşterilerimizin çok reaktif ve gerçekten sonra arama yaptığını bir çok kez tanık olduk. Önceden planlandığı, proaktif olarak dahil edildiği ve her zaman marka, iş veya kampanya hedefleriyle uyumlu bir organizasyona ulaşmak istiyoruz.

✓ Bilgi

Sıradaki bilgi. Bu sektörün karmaşık olduğunu biliyoruz. Çok hareketli parçalar var. Arama ile ilgili organizasyonun ne kadar bilgili olduğunu bilmek istiyoruz. Bu, SEO'nun nasıl yapılacağı anlamına gelmez, ancak belki de bunun önemi veya etkisi veya sonuçlarıdır. Okuma ya da eğitim ya da konferans yoluyla daha çok öğrenmeye ne kadar kararlılar? En azından, organizasyon, arama ihtiyaçlarını olağanüstü derecede bilgili olmaları için işe alıyorlar.

✓ Kapasite

Ardından kapasite. Organizasyon içinde önceliklendirme var mı? Uygun şekilde bütçelendiriyorlar mı? İşi elde etmek için gereken kaynaklara, araçlara ve kapasiteye sahipler mi?

ilk

Bir müşteriyi bu kriterlere göre değerlendirdiğimizde, onları programın çok yeni olduğu bir başlangıç ​​aşamasında bulabiliriz, hiç arama yapmaz...

tekrarlanabilir

... tekrarlanmaya, yani onu dahil etmeye başladıkları anlamına geliyor, ama henüz süper birleşme değil. Süreci zorlamıyorlar. Henüz çok özel kaynaklara sahip değiller.

Tanımlı

Tanımlandığı gibi, aslında süreçlerini belgeliyorlar. Yinelemeye ve gelişmeye devam ediyor. Daha bilgili oluyorlar. Daha fazla kaynak ayırıyorlar. Onu daha iyi önceliklendiriyorlar.

Yönetilen

Yönetilene doğru ilerleyebiliriz, daha da geliştirmeye devam ediyor ...

Optimize

... ve optimize edildi. Yine, bu, arama programlarının kuruluşun DNA'sının parçası olduğu yerdir. Her zaman dahildir. Her zaman süreçlerini geliştirirler. İşe adanmış yeteneklerini sürdürüyorlar, hatta artırıyorlar. Her zamankinden daha akıllı ve daha iyi bir şekilde plan yapıyorlar ve arama programlarında yinelemeyi ve büyümeyi sürdürmek için yeterli kapasiteye sahipler.


Bununla birlikte, bu süreci tamamlama ve müşterinizin bu olgunluk modellerinden herhangi birinin üzerine düştüğü adımlardır, açık olmak istiyorum seo tek taraflı bir egzersiz değildir. Bu sadece bir e-tabloya sayıları verdiğiniz ve ajansın sizi derecelendirdiği ve işinizin yapıldığı bir durum değildir. 

Paydaşları hem müşteri tarafında hem de ajans tarafında birden fazla seviyede davet etmeliyiz, ya da kurum içi, kurum içinde sadece birden fazla seviyede olmalı ve daha doğru bir şekilde boyamak için birden fazla perspektiften fikir istemek zorundayız. Müşterinin nerede durduğunu gösteren resim ve ilerlemek için atmamız gereken adımlar konusunda hemfikir olun. Bu vade değerlendirmelerini yaptığınızda, bu yeterli değildir.

Bu birinci adım. Bu bir bitiş çizgisi değil. Bunu, ağrının ya da karşılaştıkları engelleri ortaya çıkarmak için bir diyalog için bir sıçrama tahtası olarak kullanmalıyız. En iyi işimizi yapmanın yolunu çözmek için ihtiyacımız olan şeyler hakkında dürüst ve samimi konuşmalar yapmalıyız. Bununla, umarım bunu deneyebilirsiniz.

Hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın.